Menu Sluiten

Keiharde resultaten

Nu onze leerlingen samen met ons al een flink aantal extra uren in hun wiskunde, natuurkunde en scheikunde hebben gestoken, maken we de balans op: wat heeft het ze opgeleverd?

  • Een leerling heeft net, naar eigen zeggen, voor het eerst van zijn leven een toetslokaal verlaten met een glimlach op zijn gezicht;
  • Een leerling vindt de verschillende vormen van warmtetransport nu zo boeiend, dat hij thuis aan zijn ouders heeft uitgelegd hoe hun verwarmingsinstallatie werkt;
  • Een leerling haalde met zijn 8,5 voor wiskunde het hoogste cijfer van de klas;
  • Een leerling kwam chagrijnig binnen maar liet zich toch een enthousiaste ‘vet!’ ontglippen toen hij door kreeg dat een sinusgrafiek de uitgerolde versie van een eenheidscirkel is. Daarna deed hij alsof dat niet gebeurd was, maar er zijn getuigen;
  • Een ouder gaf ons het (dubieuze) compliment dat haar zoon altijd over alle docenten klaagt dat hij ze saai vindt, maar dat hij nog nooit had geklaagd over ons;
  • Verschillende leerlingen kunnen nu volledig foutloos uitrekenen hoe lang het duurt voordat een kopje theewater kookt, hoeveel moleculen er in een gemiddelde ballon zitten en wat er gebeurt als je zoutzuur mengt met natronloog.

Cijfers gaan niet altijd meteen steil omhoog als een leerling bij ons begint. Soms duurt het even voordat een leerling de smaak te pakken heeft. Subtielere resultaten zijn er veel sneller. Steeds iets minder tegenzin, steeds vaker een foutloze som en steeds minder “ik ben hier gewoon slecht in”. Daar beginnen we mee, stap voor stap.